Google ranking

Járenlang probeer je potentiële klanten naar je toe trekken. Dankzij een goede SEO-website komen partijen na een beetje googelen steeds vaker bij jouw bedrijf uit. Mooi toch, dat je met een aantal tips en trucs ervoor kunt zorgen dat mensen bij jouw bedrijf uitkomen als ze producten of diensten zoeken die jij levert? Maar pas op dat niet alle moeite voor niets is geweest. Voordat je het weet, staat de wereld er opeens heel anders voor.

SEO-website
Tientallen websites heb ik als SEO-tekstschrijver op deze manier geoptimaliseerd de afgelopen jaren. En natuurlijk zijn al deze sites via mobieltjes uitstekend te bekijken. Maar dat geldt niet voor ieder bedrijf dat een site SEO heeft laten maken. En dat heeft grote consequenties!

Mobielvriendelijke website
Check of jouw site mobielvriendelijk is, anders zak je bij Google na 21 april a.s. fors in ranking. Google komt met deze update omdat het te vaak gebeurt dat een website niet gebruiksvriendelijk is voor een mobieltje. “Te kleine teksten, te lange laadtijden en wat al niet meer. Hier krijg je van Google na 21 april a.s. zogenoemde strafpunten voor die je Google-ranking nadelig beïnvloeden,” vertelt John van Beek van Easy Internet Marketing. “Maar er is ook goed nieuws: is je website wél mobielvriendelijk dan stijg je in de ranking van Google.”

Check of je site mobielvriendelijk is
Ga met je mobiel naar Google en tik in het zoekscherm de woorden ‘site’ en je domeinnaam in. Dus bijvoorbeeld ‘site: tekstcreaties.nl’. Per pagina staat er voor de meta description ‘voor mobiel als het goed is. Staat dit er niet, dan moet je snel aan de bak. Laat je site vóór 21 april mobielvriendelijk maken, anders zak je in je vindbaarheid op Google. Je kunt ook per pagina de online test zelf uitvoeren.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Succes!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *